Шәһри Казан

27 март 2012 яңалыклары

  • 27 март 2012 - 08:46
    Җиңмәсәк тә кайгырмыйбыз!
    24 март көнне Казанның «Рубин» футбол клубы Санкт-Петербург «Зенит»ына кунакка барып кайтты. Россия премьер-лигасының 36 нчы турында тигез исәпкә уйнау нәтиҗәсендә ике командага да 1 очко белән канәгатьләнергә туры килде.
  • 27 март 2012 - 08:44
    «Синнән җырчы чыкмый!» – дисәләр дә, таланты югалмый
    Җырчы булу - Вадим Захаровның балачак хыялы. Иншаларында аның, «үскәч, артист булам», дип язуын укытучылары әле дә хәтерлидер. Бабасының да малайга биш яшендә хромка гармун алып бирүе юкка булмаган. Вадим, әтисеннән күреп, бик тиз гармунда уйнарга өйрәнә.
  • 27 март 2012 - 08:42
    Ул заманнан аерылып тора иде
    Яшьлегемдә әдәби әсәрләрдән укып алган тәэсир, бар күңелемне әсир итеп, хис-тойгыларымны биләп, шулар ялкынында янып йөргән гүзәл мизгелләрем әле дә хәтеремдә. Тетрәндергеч драматик эчтәлекле, романтик әсәрләр бигрәк тә тирән эз калдыра. Андый җәүһәрләр онытыламы соң?!. Дөньякүләм әдәбият киңлегендә андый әсәрләр күк йөзендә җемелдәп янган йолдызлар санынча биниһая күптер. Шулар арасыннан...
  • 27 март 2012 - 08:35
    Җырлары белән халыкны юатты
    Сәнгатебез күгендә якты йолдыз булып балкыган, иҗатлары белән тирән эз калдырган сәнгать әһелләре - композиторлар, җырчылар, шагыйрьләр, язучылар бихисап. Аларның күбесе безнең арабызда юк инде. Сүзем халкыбызның мәшһүр җырчысы Гөлсем Сөләйманова турында. Гөлсем Нурмөхәммәт кызы Сөләйманова 1907 елда Казанда күп балалы хезмәткәр гаиләсендә дөньяга килә. Тән азыгын җир бирсә, җан...
  • 27 март 2012 - 08:33
    Коррупция безне үлемгә илтә...
    Кичә Туполев исемендәге КНИТУ-КАИның Четаев урамындагы бинасында Татарстан Яшьләр берлеге тарафыннан оештырылган «Коррупция - яшьләр күзлегеннән» дигән форум үтте.
  • 27 март 2012 - 08:26
    Яңа «Дальний»лар кабатланмасмы?
    Һәр сүз кешегә тәэсир итү көченә, кайберләре бигрәк тә мәгънәви куәткә ия була. Мәктәп елларыннан ук кайбер сүзләр, күңелнең тынычлыгын алып, шомлы булып сеңеп калганнар. Мәсәлән, шундыйлардан «жандарм» һәм «полицай» ишеләре. Без аларны классик әдәбият, нәфис фильмнар яисә мәгълүмати чаралар аша чит илләр вакыйгаларын күзәткәндә генә белә, ишетә идек.
  • 27 март 2012 - 08:08
    «Мальчишник»ка бер көн кала
    «Егетләр белән очрашырбыз, дип торабыз, Алла боерса, мальчишник безнең», - диде Фидаил Җәләлиев, серле генә елмаеп. Бик тиздән җитәсе туган көненә ишарәләве: 75 яшь туласы икән егетнең асылына. Аңардагы уңай караш, тормышны яратуы урамдагы яз шаукымы белән тәңгәл килә бугай. Ирексездән, сөбханалла, күз тимәсен, дип куйдым. Ә бер карасаң, нинди...
  • 27 март 2012 - 08:02
    Җил-давылны алдан беләчәкбез
    Казанда тиздән доплер метеорологик радиолокаторы пәйда булачак. Аэропорт тирәсендә аның өчен нигез инде салына да башлаган. Моңа кадәр әлеге прибор Россиядә бары тик Сочи шәһәрендә генә булган. Бу хакта «Татмедиа» басма һәм массакүләм коммуникацияләр буенча республика агентлыгында узган брифингта Гидрометеорология һәм әйләнә-тирә мохитне күзәтү Федераль дәүләт бюджет учреждениесенең ТР буенча...
  • 27 март 2012 - 07:56
    Безнең укытучылар җиңүче
    Бу көннәрдә ТР мәгариф һәм фән министры Альберт Гыйльметдинов Мәскәүдән Татарстан өчен күңелле хәбәр алып кайтты. Республикабыз укытучылары, эшчәнлекләренең сыйфат дәрәҗәсен күтәрү өчен компьютер һәм интернет ресурслар куллану буенча, россиялеләр арасында беренче урында тора икән. Әлеге Бөтенроссия рейтингын уздырган «Новости» Россия мәгълүмат агентлыгы, җиңү белән тәбрикләп, министрга рейтинг лидеры сертификатын...
  • 27 март 2012 - 07:52
    Евро-контейнерларны инде яндыра да башлаганнар
    Казанда торак-коммуналь хезмәтләргә түләүләрне киметү мөмкинлеге бар. Моның өчен чүп-чарны төрләргә аерып, билгеләнгән әрҗәләргә салырга өйрәнергә генә кирәк.
  • 27 март 2012 - 07:48
    Кар кими, чүп-чар арта
    Казанда 28 апрельдә гомумшәһәр шимбә өмәсе үткәреләчәк.
  • 27 март 2012 - 07:41
    Шәҗәрәмнең һәр ботагы Былбыл кунганга авыр
    Ниһаять, бу китап - Нисаның «Ниса» исемле китабы минем кулда. Кыяфәте үк нәфис-нәзакәтле бу китапның. Дөньяның һәр төбәгендә халыкларга күрсәтердәй, укытырдай шигырь китабы, һичсүзсез, нәкъ шушындый бөек халәттә, дәрәҗәдә булырга тиеш. «Ниһаять...» дип сүз башлавым да юкка түгел. Гүзәллек дөньясында катнашуыбыз, гадәти сүзләрне шигырьгә әверелдереп, иң кимендә җиһанны таң калдырырга...
  • 27 март 2012 - 07:39
    Сезгә нинди ярма кирәк?
    Сәламәт булу өчен дөрес тукланырга, рационга күбрәк файдалы ризыклар кертергә кирәклеген барыбыз да белә. Ә менә ярмаларның файдасы нәрсәдә икән, кайсы ярма нинди авыруны кисәтә һәм дәвалый?
  • 27 март 2012 - 07:31
    Буыннарың шыгырдаса...
    «Минем буыннарым авырта. Дөрес, яшем дә бара инде. Табиблар артрит дип әйтәләр. Ниндирәк авыру соң ул? Танышымның да буыннары авырта, аңа артроз дип диагноз куйганнар. Әлеге буыннар авыруын бер-берсеннән ничек аерырга, ул нидән килеп чыга, әллә соң бу картлык галәмәтеме икән? М.Шәкүров, Казан».
  • 27 март 2012 - 07:26
    Татарстанда чөгә үрчетү заводы төзелә
    Чөгә балыгы (стерлядь) Татарстан сулыкларындагы иң затлы һәм кыйммәтле балыклардан санала. Шуңа да ул моңарчы башлыча гел түрәләр һәм байлар табынында гына булып килде. Һәм менә, ниһаять, чөгә тиздән безнең табыннарга да эләгергә мөмкин. Әлбәттә, тиздән дигәнебез, әгәр дә Татарстанда әлеге балыкны махсус үрчетә торган завод төзелсә, билгеле. Ә андый...