Шәһри Казан

Илсөя Бәдретдинова: «Илфак нәрсә әйтер иде икән?» – дип үз-үземнән сорыйм»

Бүген “Шәһри Казан” газетасның якын дусты, эстраданың якты йолдызы – Илсөя Бәдретдинованың туган көне. Җырчыны ихластан тәбрикләп, иң матур теләкләребезне юллыйбыз.Тормыш юлыгыз бәхетле, ә иҗатыгыз тагы да уңышлырак булсын! Улыгызның игелекләрен күрергә язсын!

Сезнең игътибарга җырчының редакциябез журналистына күптән түгел биргән интервьюсыннан өзек тәкъдим итәбез.

- Илфак Шиһапов исән чагында үзенең бөек икәнен белә идеме?
- Юк. Беләсеңме, нәрсә дип әйтә иде?! “Илсөя, күз алдына китерәсеңме, берәр кайчан мин булмаячакмын, берәр кайчан син дә булмаячаксың... Һәм, миңа калса, безне шулчак кына бәяләрләр”. Чөнки без һәрвакыт халык белән идек, халык яклы булдык. Шулай булды да ул. Ачыктан-ачык әйтә алам,  халыкка яхшы булам дисәң, үләргә кирәк. Ә исән чагыңда синең турда гайбәтләр генә сөйлиләр. Ә янып-көеп эшләп йөргәнеңне берсе дә күрми.

Ә Илфак бөтен җирдә дә иде – эстрадада да, журналистикада да, тарих өлкәсендә дә... Әмма ул үзенең исемен яктыртырга яратмый иде. Күп очракта аның идеяләрен кулланып, “үзенеке” дип йөргән кешеләр була иде.

Илфак Илфак иде инде ул. Аңа башкача караш белән карарга кирәк иде. Аның белән шулкадәр җиңел һәм, шул вакытта, бик авыр була иде. Бер минут эчендә берничә төрле шәхескә әйләнергә мөмкин иде. Катлаулы кеше. Мин аңа исән чагында да: “Синдә – “горе от ума”, -  дип әйтә идем. Ул чынлап та шулай. Ул бик күпне белә иде һәм физик яктан үз акылын куып җитә алмый иде. Идеяләре бик күп туа, әмма аларны тормышка ашырырга җитешми. Ул һәрчак бар кешегә дә ярдәм итәргә ашыкты, әмма өлгерми иде. Ахыр чиктә, Илфак начар кеше булып кала иде. Ул “юк” дип әйтә белмәде.

Бүгенге көндә нинди генә эшкә алынсам да: “Илфак нәрсә әйтер иде икән?”- дип үз-үземнән сорыйм. Илфак кына түгел, улым күзлегеннән дә анализлыйм. Ә улым – ул Илфак. Кыяфәте, йөзе генә түгел, фикерләве дә, акылы да. Аны тәүге тапкыр күргән кешеләр: “Илфак басып тора”, - дип телсез кала. Әйе, минем өйдә Илфак яши. Ул хәзер җырлар яза башлады. Менә аңа 14 кенә яшь, ә сөйләшүләре 50 яшьләрдәге ир-атларныкы кебек. Хәтта кайчак куркып та куям. Мин аны түгел, ә ул мине яшәргә өйрәтә.

Реклама

Бөркөнне аптырап калдым... Улым яныма килде дә: “Әни, син иҗат кешесеме?” – ди. “Әйе”, - дип җавап бирдем. “Юк, син иҗат кешесе түгел. Син – бизнесвумен. Бөтен татар эстрадасы – бизнесменнар, шуңа күрә дә сәнгать шундый хәлдә. Син бит һәрчак һәрчак: “Бу җырны җырласам, халык кабул итә алыр микән?” – дип уйлыйсың. Ахыр чиктә ул җыр белән акча эшләп буламы-юкмы, шуны уйлыйсыз. Ә иҗат кешесен ул башка кеше фикере бөтенләй дә кызыксындырмаска тиеш. Йөрәге, күңеле нәрсә куша – ул шуны эшләргә тиеш”, - ди. Әйе, моны Илфак баласы миңа аңлата, аның тормышка карашы бөтенләй башка төрле.

Аның һәр нәрсәгә үз фикере бар. Илфакның да шулай иде. Мәсәлән, мәктәптә: “Сезгә укыту системасы ошыймы?” – дигән сораштыру үткәргәннәр. Бөтенесе “әйе” дигәндә, бер минем бала гына “юк” дигән. Янәсе, җәй көне 3 ай буе ял итү файдага түгел. Аның ике ай укып, бер ай ял итәсе килә. Һәм аңлатып китә... Янәсе, 3 ай эчендә бөтен белгәнен онытып бетә. Аның 30 градус салкында түгел, ә эссе  җәйдә матур шортик белән рубашка киеп укырга йөрисе килә. Мәктәпнең дресс-коды ошамый аңа. “Ни өчен миңа галстук кидерәләр?” – ди ул. Янәсе, аңа андый стиль ошамый һәм ул галстук аңа бик комаучалый, дәрес вакытында уйларын чуалдыра...

Күпләр миңа: “Ник улыңны тыймыйсың?” – диләр. Юк, мин аңа бернәрсә дә әйтмим. Ул шәхес буларак үзе үсештә һәм ник мин аны бетереп ташларга тиеш. Әйе, бүген тыярмын, иртәгә... Әмма берәр кайчан ул барыбер үзенекен эшли башлаячак. Мәсәлән, Илфак Шиһаповны тыеп тотып була идеме соң? Юк.

- Элекке образыгыздан бүгенгесе аерыла. Кайчандыр Илфак Шиһапов тудырган образны кире кайтарасыгыз килмиме?
- Тышкы кыяфәт үзгәрсә дә, эчтәге бунтарство барыбер калды бит! Әмма 40 яшькә җиткәндә дә бот төбеннән итек киеп, фәхишәләр турында җырлап йөри алмыйм бит.

Әйе, кемгәдер минем элекке дә, бүгенге дә образ ошамый. Әмма аларга ошыйм дип, ясалма булып йөри алмыйм бит. Ничек бар – шулай кабул итәләр, юк икән, димәк, юк. Аннары, минем турда: “Тәмәке тартып шулай тавышы карлыккан икән”, - диләр.Тәмәке түгел, бер бокал шампан шәрәбе эчеп тә сәхнәгә чыкканым юк. Юк, үземне контрольдә тота алмасмын дип куркып түгел, ә тамашачыга хөрмәт йөзеннән. Ни өчен әле халык акча түләп, исерек Илсөяне карарга тиеш?! Бәлки ул кеше өйдәге исерегеннән качып, бераз ял итергә, тамаша карарага килгәндер. Кеше сөйли инде, нәрсә эшлисең?! Артык игътибар бирмәскә өйрәндем инде.

Нравится
Поделиться:
Реклама
Комментарии (2)
  • 26 февраль 2018 - 14:14
    Без имени
    Да
  • 6 февраль 2018 - 09:14
    Без имени
    молодец
  • 23 апрель 2018 - 16:04
    Чия бәлеше пешерү ЫСУЛЫ Аның өчен 200 гр сыер мае, 1 йомырка, ярты стакан шикәр комы, 2 стакан он, 1 аш кашыгы каймак, 1 чәй кашыгы көпшәкләндергеч (разрыхлитель), 2 аш кашыгы крахмал, 600 гр чия (катырылган да ярый), 2 аш кашыгы шикәр пудрасы кирәк.
    21
    0
    0
  • 23 апрель 2018 - 15:21
    10 кубокның яртысы – Зариповныкы?! Спортка артык мөкиббән китмәсәм дә, соңны көннәрдә «Ак Барс» - ЦСКА, Гагарин кубогы дигән сүзләр бик еш колакта яңгыраганга, ял көнне кичке биштә телевизорны кабызып куярга булдым. Янәсе, өй тирәсендә кайнаган вакытта комментаторларның такылдавы менә дигән интершум булачак.
    40
    0
    1
  • 23 апрель 2018 - 11:29
    Гөлүсә һәм Наил Насыйбуллиннар: «Үзең эшләгәч, акча да янга кала» Гөлүсә һәм Наил Насыйбуллиннар гаиләсе туганга – 29 ел. Алар дүрт бала тәрбияләп үстергән. Өчесенең инде үз гаиләләре барлыкка килгән. Насыйбуллиннарның биш оныгы бар.
    173
    0
    2
  • 22 апрель 2018 - 14:07
    «ТМТV» премиясен тапшыру тантанасы турында 10 кызыклы факт 1. Һәрвакыт концерт ахырында җырлый торган Elvin Grey бу юлы тамашаны ачып җибәрде һәм елның иң популяр җырчысы булып танылды.
    1362
    0
    1
  • 22 апрель 2018 - 14:00
    Циркта оныкларым курыкты Балачакта циркка еш бара идек. Ул чакта алгы рәтләргә билет 1 сум 20 тиен генә иде шул. Хәзер бәяләр дә, цирктагы мохит, чыгышлар да башка.
    242
    0
    1
  • 22 апрель 2018 - 12:12
    Как ясау ЫСУЛЫ Гөлүсә Насыйбуллинадан тәмле как рецепты
    403
    0
    4
  • 22 апрель 2018 - 11:01
    Роберт Миңнуллин мәзәкләре Барып җитеп булмый...
    245
    0
    2
  • 22 апрель 2018 - 10:10
    Афиша 23-29 апрель Г.Камал исемендәге Татар дәүләт академия театры 
    133
    0
    0
  • 22 апрель 2018 - 09:33
    «Сандугач»лар канатларын ныгыта Шушы көннәрдә «Рухият» рухи яңарыш фондының «Сандугач сайрар илем» балалар иҗаты фестивале Казанда зур гала-концерт белән төгәлләнде. Бу көнне Габдулла Тукай исемендәге Татар дәүләт филармониясе сәхнәсендә бию һәм җыр коллективлары составында 250гә якын «сандугач» чыгыш ясады. 
    102
    0
    0
  • 21 апрель 2018 - 18:55
    «TMTV» музыкаль премиясе тапшыру тантанасыннан сәхнә арты ФОТОРЕПОРТАЖЫ Бу минутларда “Пирамида” концертлар залында “TMTV” татар музыкаль телеканалы премиясен тапшыру тантанасы бара.
    931
    0
    2
  • 21 апрель 2018 - 13:17
    Тәрәзәләр Без урамнан икәү үтеп барабыз. Мин, аның шәенө генә барырга тырышып, акрынрак атлыйм. Гаҗәп, ул да, як-ягына каранып, һаман адымнарын акрынайта. Нидер әйтергә теләгәндәй, проспектның аргы башына йотылып карый. Аннары бөтенләй туктый да, нигәдер оялып кына:
    332
    2
    0
  • 21 апрель 2018 - 12:44
    Кышкы киемнәрне саклау буенча КИҢӘШЛӘР Туныгызны балконда сакламагыз, йоны кибеп, сына башларга мөмкин.
    211
    0
    1
  • 21 апрель 2018 - 12:19
    Вакыт җитә. Ятып үлә кеше. Ул яшәргә тиеш чагында... Казан милли мәдәният үзәге һәрвакыт шаулап-гөрләп тора. Бу бинада урнашкан Казанның 1000 еллык һәм Милли мәдәният музейларына Россиянең төрле шәһәрләреннән төркем-төркем туристлар килеп, татар халкының мәдәният тарихы, гасырлар буе нинди сынаулар аша узулары хакында экскурсияләр һәм лекцияләр тыңлыйлар.
    255
    0
    0
  • 21 апрель 2018 - 10:20
    Вәсилә Гыйматдинова: «Яран көядән саклый, баш авыртуын бетерә» Вәсилә Гыйматдиноваларга кунакка баргач, подъездга килеп керүгә чисталык, пөхтәлеккә игътибар иттем.
    305
    0
    3
Реклама
  • 13 апрель 2018 - 15:47
    «Шәһри Казан» ат җигәргә өйрәтә
  • «TMTV» музыкаль премиясе тапшыру тантанасыннан ФОТОРЕПОРТАЖ
  • Спорт гимнастикасы буенча Россия чемпионатыннан ФОТОРЕПОРТАЖ 18.04.2018
  • Икенчел чимал һәм кием җыю буенча мобиль пункты акциясе. Фоторепортаж
  • Казанда язгы өмә старт алды
  • Иң яхшы хат ташучылар бүләкләүдән ФОТОРЕПОРТАЖ 12.04.2018
  • Яшел Үзән районы Татар Танае авылын су баскан! 11.04.2018
  • Алдавыч боз балыкчыларны куркытмый
  • Авыл хуҗалыгы ярминкәләреннән ФОТОРЕПОРТАЖ
  • Илфак Шиһаповның тууына 50 ел тулуга багышланган кичәдән ФОТОРЕПОРТАЖ 5.04.2018
  • Мәшәкате күп булса да, яз – яз инде ул...
Соңгы комментарийлар
Интервью
  • 23 апрель 2018 - 16:04
    Чия бәлеше пешерү ЫСУЛЫ Аның өчен 200 гр сыер мае, 1 йомырка, ярты стакан шикәр комы, 2 стакан он, 1 аш кашыгы каймак, 1 чәй кашыгы көпшәкләндергеч (разрыхлитель), 2 аш кашыгы крахмал, 600 гр чия (катырылган да ярый), 2 аш кашыгы шикәр пудрасы кирәк.
    21
    0
    0
  • 14 март 2018 - 14:51
    «Хәләл фермер» Ленар ЛАТЫЙПОВ: «Хатын сайлау берни түгел, сыер сайлап кара син!» Биектау районының Торнаяз авылында «хәләл фермер» белән танышып кайттык. Биш вакыт намазын калдырмаган, шәригать кануннары буенча яшәүче Ленар Латыйповлар гаиләсен күрше-тирәдә шулай атыйлар. Алар ун ел эчендә мөгезле эре терлек санын 250гә җиткергән. Республикада бу – иң күп мал асраучы гаилә фермасы.
    560
    0
    2
  • 14 март 2018 - 16:28
    Лаешта пычрак су «дефицит»ка әйләнәчәк Татарстанның Лаеш районы Чулман белән Идел елгалары кочагына урнашкан. Гаҗәеп матур җирләр.
    468
    0
    0
  • 14 март 2018 - 15:42
    «Гавайи» салаты ясау ЫСУЛЫ Бер порция өчен 40 гр айсберг яки пекин салаты (икесен бергә кушсагыз да була), 50 гр ысланган тавык, 40 гр консервланган ананас, кечкенә генә бер тырнак сарымсак һәм кыздырылган кара ипи кисәкләре кирәк.
    353
    0
    0
Ночной режим