Шәһри Казан

16 октябрь 2012 яңалыклары

  • 16 октябрь 2012 - 07:22
    Каләмле галәм - 2
    Керфекләрең синең яшьле чакта ЗӨЛФӘТ Керфекләрең синең яшьле чакта, Яшьле чакта көнең, төнең, таңың, - Мәйданнарда шигырь сөйләдем мин, Юатмакчы булып... бар дөньяны! Бер җылы сүз, бәлки, җитәр иде... Юатуга җаның мохтаҗ чакта, - Мин, кешелек җанын юатыйк, дип, Лаф органмын, тинтәк, һәрбер чатта, Керфекләрең синең яшьле чакта... Ут якканмын...
  • 16 октябрь 2012 - 07:19
    «Грузия хыялы» өметләрне аклармы?
    Күптән түгел генә Грузиядә парламент сайлауларында «Грузия хыялы» партиясе, күпчелек тавыш җыеп, җиңүгә иреште. Саакашвили төп көндәшен - Бидзина Иванашвилины котлап, үзенең җиңелүен таныды һәм парламентны җитәкләргә тәкъдим ясады. Әмма илнең иң бай кешесе җитәкләгән бу партия җиңүгә ирешеп кенә Грузиянең тышкы һәм эчке сәясәте тиз арада кискен үзгәрерме? Иванашвили...
  • 16 октябрь 2012 - 07:16
    Күргәзмәдә – Ватан сугышы кайтавазы
    1812 елда булган Ватан сугышының 200 еллыгына багышланган «Гроза двенадцатого года...» дип аталган күргәзмә «Блок и его окружение» даими экспозициясе кысаларында ачылган. Экспозиция ХIX гасырның шигырьләр һәм сугыш турындагы истәлекләр булган 30 басмасын берләштергән.
  • 16 октябрь 2012 - 07:14
    Хәтер көне берләштерде
    Узган шимбә вакыйгаларга иң бай атна азагы булгандыр, мөгаен. Бу көнне, коеп яңгыр явуга карамастан, мэриянең «Яшел рекорд» программасы старт алу уңаеннан, шәһәребезнең 50 мәйданында агач утырту эше кайнагандыр дип беләм. «Барс медиа» студиясенең исә яшь талантларны кастингка туплаганлыгын ишеттем. Ә указлы имамнар һәм кайбер журналистлар, Казанны ташлап, Уфага -...
  • 16 октябрь 2012 - 07:10
    Интернет татар җәүһәрләренә байый
    Татар теле, шактый кызу темпларда, интернетны яулый. Халык арасында аеруча популяр булган кайбер социаль челтәрләр, сайтлар үз телебездә «сөйләшә» башлаган иде инде. Быел татарча интернет-ресурсларның рәте ким дигәндә тагын берничә дистәгә тулыланды.
  • 16 октябрь 2012 - 07:09
    МИН ИСТАНБУЛНЫ НИЧЕК АЧТЫМ
    Истанбул хакында күп укыган, күп ишеткәнем бар иде. Быел җәен әлеге калага бару форсаты ачылгач, бик теләп ризалаштым.
  • 16 октябрь 2012 - 06:47
    УТЫЗ СИГЕЗНЕҢ КӨЗЕ
    Башы 9 октябрь санында
  • 16 октябрь 2012 - 06:44
    Каберенә таш куелды
    Узган җомгада Яңа бистә зиратында милләтебезнең асыл улы, киңкырлы талант иясе - мәшһүр галим, академик, тарихчы һәм язучы Миркасыйм Усманов каберенә таш куелды.
  • 16 октябрь 2012 - 06:40
    Үзебезнекеләр – үзәктә
    Хоккей Казанның «Ак Барс» командасы бу сезонда беренче тапкыр Праганың «Лев»ын кабул итте. КХЛда икенче ел гына чыгыш ясаучы әлеге команда быелгы сезонны уңышлы башлап жибәрде, берничә тур рәттән турнир таблицасының югары баскычында барды. Казанлылар командасыннан икенче звено уенчылары К.Петров белән А.Лукоянов аеруча тырышлык күрсәтте бу уенда. Белгәнебезчә, бу ике...
  • 16 октябрь 2012 - 06:35
    «Алдыбызда бит Казан!..»
    Г.Тукайның әдәби музеенда шагыйрьнең Казанга кайтуына 105 ел тулуга багышланган «Алдыбызда бит Казан!..» дип исемләнгән әдәби-музыкаль кичә узды.
  • 16 октябрь 2012 - 06:33
    «Шүрәле»гә – 105 яшь!
    5 октябрь көнне Г.Тукайның әдәби музеенда «Шүрәле» әсәре иҗат ителүнең 105 еллыгына багышланган әдәби-музыкаль кичә узды. Шүрәле безгә кечкенә чактан ук үзенең мөгезе, озын бармаклары белән таныш «урман сарыгы».
  • 16 октябрь 2012 - 06:24
    Күзләрендә өмет бар
    Югары Тегермәнлек авылында урнашкан «Акчарлак» приюты үзенең кылган изге эш-гамәлләре, фидакарь хезмәткәрләре белән күпләргә яхшы таныш. Хезмәт юлын балалар тәрбияләүгә багышлаган, көнне төнгә ялгап алар өчен тырышкан, аз гына шатлыкларына да сөенеп, кайгыларына борчылып яшәгән бу затларны фидакарьләр дими ни дисең!
  • 16 октябрь 2012 - 06:19
    Шагыйрь булсаң, шундый бул
    Бу уй миндә шагыйрә Нәҗибә Сафина иҗаты белән танышкач туды. Аның «Кан хәтере» дигән җыентыгын укыгач дияр идем. Мин, әлбәттә, тәнкыйтьче түгел. Шунлыктан, шигырьләргә әдәбият фәне кануннарына таянып бәя бирергә җыенмыйм. Бу галимнәр, әдәбият белгечләре вәкаләтенә карый. Ләкин бу әдибебезнең җәмгыятебездә кеше рухын баетуга, аңына юнәлеш бирүгә, шигырь сәнгатен үстерүгә...
  • 16 октябрь 2012 - 06:11
    ТӨРКИ ТЕЛДӘГЕ КИТАПЛАРНЫҢ КҮПГАСЫРЛЫК ТАРИХЫ
    XXI гасыр интернет, телевидение заманасы булса да, бүгенге көндә дә әле китапларга ихтыяҗ зур. Нәрсә генә дисәк тә, рәхәтләнеп китап укуга ни җитә! Ә бит әлеге могҗизаны, кешелек тарихындагы иң зур ачышларның берсен уйлап тапканчы, күпме гасырлар кирәк булган?! 17-18 октябрь көннәрендә Казанда, ТӨРКСОЙ халыкара оешмасы теләктәшлеге белән, төрки телдәге...
  • 16 октябрь 2012 - 06:05
    Авырмыйм дисәң, борыныңны ю!
    Быелгы сезонда грипп узган ел белән чагыштырганда күпкә көчлерәк булачак, дип фаразлый Бөтендөнья сәламәтлек саклау оешмасы.